بیوگرافی و زندگی شخصی رونالدینیو فوتبالیست مشهور برزیلی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 98
نویسنده : مهرو

بیوگرافی رونالدینیو


رونالدو دی آسیس موریرا فوتبالیست سابق حرفه ای برزیل و در حال حاضر سفیر باشگاه اسپانیایی بارسلونا است.

 

وی در 21 مارس 1980 در پورتو آلگره برزیل متولد شد. او بیشتر به عنوان هافبک تهاجمی بازی می کرد اما همچنین به عنوان وینگر یا مهاجم مستقر شد.

 

برادرش با باشگاه حرفه ای فوتبال برزیل Grêmio که مستقر در Porto Alegre ، Rio Grande do Sul است ، درگیر شد.

 

زمینه

 

در سن 8 سالگی ، مهارتهای فوتبال رونالدو شروع به رنگ آمیزی کرد و به او لقب "رونالدینیو" داده شد زیرا او اغلب جوانترین بازیکن در مسابقات باشگاه های جوانان بود.

 

اولین لحظه حساس او در سن 13 سالگی به ثمر رسید که او در 23 بر 0 پیروزی 23 تیم مقابل یک تیم محلی را به ثمر رساند.

 

شروع کردن - آغاز - اولین

 

رونالدینیو در هر سطح سنی فوتبال بین المللی بازی کرده است و در مسابقات جهانی U-17 1997 در مصر به عنوان یک ستاره صعود شناخته می شود. او از روی ضربات پنالتی دو گل به ثمر رساند.

 

در سال 1999 ، ابتدا در مسابقات قهرمانی جوانان آمریکای جنوبی ظاهر شد و سه گل به تیم های U20 کمک کرد تا به مقام سوم برسند.

 

سپس او در آن سال مسابقات قهرمانی جوانان جهان فیفا که در نیجریه برگزار شد ، ظاهر شد و اولین گل خود را در آخرین بازی گروهی برزیل به ثمر رساند. در دور شانزدهم ، او در نیمه اول با نتیجه 4 بر 0 مقابل کرواسی دو گل به ثمر رساند.

 

برخیز به افتخار

 

سه روز قبل از شروع بازی کوپا آمریکا در سال 1999 ، در 26 ژوئن او اولین پیراهن خود را برای برزیل در پیروزی 3-0 برابر لتونی به دست آورد و او همچنین در پیروزی برزیل مقابل رقابت های کوپا آمریکا ، یک گل به ثمر رساند.

 

در جام کنفدراسیون های فیفا 1999 ، وی در هر مسابقه به جز فینال که شامل هت تریک در مرحله نیمه نهایی 8-2 مقابل عربستان سعودی بود ، گل زد.

 

رونالدینیو هم به ترتیب برنده جایزه توپ طلایی و هم جایزه طلای بوت برای بهترین بازیکن تورنمنت و بهترین گلزن مسابقات شد.

 

رونالدینیو در مسابقات المپیک تابستانی که در سال 2000 در سیدنی استرالیا برگزار شد ، با تیم U23 در سال 2000 شرکت کرد. در همان سال ، رونالدینیو سهم اصلی پیروزی برزیل در مسابقات پیش المپیک را داشت و در هفت مسابقه 9 گل به ثمر رساند.

 

در مسابقه مرحله گروهی ، اولین گل او در مقابل چین PR بود که در آن برزیل 4-0 پیروز شد. در بیست و یکم ژوئن 2002 ، مرحله یک چهارم نهایی برابر انگلیس در جام جهانی 2002 برگزار شد که برجسته ترین دوره بازی های جام جهانی رونالدینیو بود.

 

در جام کنفدراسیون ها در سال 2003 او بدون گل پیش رفت و برزیل در مرحله گروهی حذف شد.

 

در 24 مارس 2007 ، رونالدینیو دو بار در پیروزی 4-0 مقابل شیلی به مدال المپیک 2008 رسید.

 

کاپیتان

 

رونالدینیو کاپیتان تیم ملی فوتبال برزیل بود و تیمش را راهنمایی کرد تا دومین عنوان قهرمانی جام کنفدراسیون ها را در سال 2005 کسب کند.

 

او یک ضربه پنالتی را به پیروزی نیمه نهایی 3-2 برابر آلمان میزبان تبدیل کرد و در پیروزی 4 بر یک مقابل آرژانتین رقیب آرژانتین در فینال 29 ژوئن به عنوان Man of Match نامگذاری شد. در 24 آوریل 2013 ، او به عنوان کاپیتان تیم ملی بین المللی با شیلی به عنوان کاپیتان تیم ملی فوتبال برزیل دعوت شد.

امتیاز کم

 

از فینال جام کنفدراسیون ها در سال 2005 ، او تا مدال المپیک 2008 نزدیک به دو سال بدون گل بود. با این حال ، برزیل در مرحله یک چهارم نهایی حذف شد جایی که رونالدینیو در هر چهار مسابقه ظاهر شد و تنها یک گل به ثمر رساند.

 

برای فینال جام جهانی 2006 ، انتظار می رفت رونالدینیو تحویل دهد. با این حال ، رونالدینیو با یک پاس گل بدون گل به پایان رسید و بدترین عملکرد جمعی خود را در کل حرفه ای بین المللی نشان داد. برزیل در یک رقابت ناامید کننده که به نتیجه 1-0 باخت فرانسه در مرحله یک چهارم نهایی خود پایان داد ، تحمل کرد.

 

شغل باشگاه

 

رونالدینیو با تیم ملی جوانان گرومینو آغاز شد. او اولین حضور خود را در سال 1998 در کوپا لیبرتادورس انجام داد. در سال 1999 شاهد ورود رونالدینیو 23 گل در 48 بازی بود.

 

وی در فینال مسابقات قهرمانی ایالتی ریو گراند دو سول در دیدار بین المللی شدید بود. رونالدینیو باعث شد گرومیو در مراسم افتتاحیه کوپا سول میناس پیروز شود.

 

رونالدینیو در سال 2001 با باشگاه فرانسوی پاری سن ژرمن قرارداد 5 ساله امضا كرد كه مبلغ 5 میلیون یورو بود.

 

در 4 آگوست 2001 ، رونالدینیو اولین بازی خود در لیگ را برای این باشگاه انجام داد و در تساوی 1-1 با اکسیر به عنوان جایگزین ظاهر شد. رونالدینیو همچنین در کوپه دو لا لیگ 2001-2002 بسیار خوب بود.

 

رونالدینیو در دور برگشت 16 بازی مقابل گینگامپ ، دو گل دوم نیمه دوم خود را به ثمر رساند. در 26 اکتبر 2002 ، او در 2 پیروزی 2 گل پی اس جی مقابل رقیبان مارسی دو از 3 گل به ثمر رساند. او دوباره در بازی برگشت که پیروزی 3-0 PSG بود به ثمر رساند. در کوپه فرانسه ، او در پیروزی 2-0 این تیم مقابل بوردو در نیمه نهایی ، هر دو گل را به ثمر رساند.

 

رئیس جمهور بارسلونا ، جوآن لاپورتا برای رونالدینیو وارد رقابت شد و از منچستریونایتد پیشی گرفت تا وی در قرارداد 30 میلیون یورویی به آنها بپیوندد.

 

در دیداری دوستانه مقابل میلان در ورزشگاه یادبود رابرت اف کندی واقع در واشنگتن ، دی سی ، رونالدینیو اولین تیم خود را به ثمر رساند و یکی از گل ها را به ثمر رساند.

 

در 3 سپتامبر 2003 ، او اولین گل خود را در لالیگا مقابل سویا به ثمر رساند. رونالدینیو در فصل 2003-04 در لالیگا 15 گل به ثمر رساند و به تیم کمک کرد تا در نهایت به مقام دوم لیگ برسد.

 

در تاریخ 20 دسامبر 2004 ، رونالدینیو به عنوان بازیکن جهانی سال فیفا معرفی شد. بارسلونا در اولین دور حذفی در 8 مارس 2005 از چلسی در رقابت های بعدی حذف شد. رونالدینیو در بازی دوم 2-2 به ثمر رساند.

 

رونالدینیو 2 گل به ثمر رساند که بارسلونا در اولین بازی ال کلاسیکو در 19 نوامبر با نتیجه 3-0 رئال مادرید را شکست داد.

 

این فصل بهترین بازیکن در کارنامه رونالدینیو بود زیرا او در 14 سال نخستین عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان بارسلونا را بر عهده داشت.

 

رونالدینیو فصل را با 26 گل به پایان رساند که هفت تای آنها از لیگ قهرمانان اروپا بود. در نتیجه ، وی برای سومین بار پیاپی برای تیم یوفا سال انتخاب شد و همچنین در سال 2005-2006 به عنوان فوتبالیست باشگاه یوفا به عنوان سال برگزیده شد.

 

رونالدینیو در 25 نوامبر 2006 مقابل ویارئال ، 50 و 51مین گل لیگ حرفه ای خود را به ثمر رساند ، دومین ضربه ای که بالای سر دوچرخه داشت. او یک بار موفق به گلزنی شد و در سه پیروزی جام جهانی 4-0 باشگاه بارسلونا مقابل کلوپ آمریکا در مکزیک در تاریخ 14 دسامبر کمک کرد. او در تاریخ 10 ژانویه 2010 مقابل یوونتوس دو گل به ثمر رساند.

 

رونالدینیو در 11 ژانویه 2011 ، در اتلتیکو ماینیرو در 4 ژوئن 2012 به Flamengo پیوست. در 5 سپتامبر 2014 ، او با باشگاه کوئریتارو مکزیکی قرارداد دو ساله امضا کرد. در 11 ژوئیه 2015 ، رونالدینیو به فلومیننس پیوست.

 

سوابق

 

رونالدینیو در جام کنفدراسیون ها 2005 گل سه گل به ثمر رساند و این رکورد در حال حاضر با مهاجم مکزیکی کووائومتو بلانکو به عنوان گلزن تمام وقت این مسابقات با 9 گل به ثمر رسیده است. 6 گل هدف رونالدینیو از سال 1999 بود.

 

بازنشستگی

 

در تاریخ 16 ژانویه 2018 ، رونالدینیو بازنشستگی خود را از فوتبال از طریق برادر و نماینده خود تأیید کرد.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: